dilluns, 19 d’abril del 2010

Bases per a la concessió dels premis de la Mostra de produccions audiovisuals i blocs escolars a Internet

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) ha publicat l'Ordre EDU/234, de 12 d'abril, per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió dels premis de la Mostra de produccions audiovisuals i blocs escolars a Internet, adreçada als centres educatius d’ensenyament no universitari de Catalunya.
Trobareu més informació clicant el titular d'aquesta notícia o al següent link: http://www.gencat.cat/eadop/imatges/5610/10088197.pdf

diumenge, 11 d’abril del 2010

Els netbooks són l’anècdota!


Els models 1x1 d’incorporació de les TIC a les aules suposen posar en mans dels alumnes de manera quotidiana un potent instrument d’accés a continguts de tota mena i una eina per a tractar informació per tal que sigui usada en les situacions d’ensenyament - aprenentatge.

El instrument és ara un netbook, però no cal discutir gaire sobre els avantatges o inconvenients de l’andròmina en qüestió. El netbook durarà el que tingui que durar i una mica més si les possibilitats econòmiques no permeten un ritme de renovació dels aparells al compàs dels canvis tecnològics, perquè els dispositius aniran canviant. Això comentàvem a la 7a Jornada de telemàtica educativa de l’Escola Cristiana. Ara llegeixo un elogi de l’iPad per a l’aprenentatge escolar. Potser és un xic desmesurat, no sé si l’iPad substituirà als netbooks a l’escola, però està clar que els netbooks tenen els dies comptats (però per ara no sé quant són aquests dies).



Un blog de referència en el terreny de les TIC ens parla tamé de l'iPad a Los niños del ciberespacio en el iPad – iProp world.

dimarts, 6 d’abril del 2010

Pissarres digitals. Quina comprar?

Tenir unes referències bàsiques dels tipus de pissarres digitals, les seves característiques, avantatges i inconvenients ens ajudarà sempre a prendre una millor decisió de compra per al nostre centre. Aquí teniu un resum en forma de graella que us servirà de guia.
Cliqueu al damunt per veure la imatge ampliada.