dilluns, 23 de novembre del 2009

Traducció en temps real

http://tradukka.com/ és una aplicació basada en el traductor de Google que permet visualitzar la traducció a mesura que vas redactant el text.

diumenge, 22 de novembre del 2009

Cinema i ciutadania

La revista "Padres y Maestros" d'A Coruña, s'ha caracteritzat sempre per aportar recursos pràctics de treball a l'aula i per l'atenció al món audiovisual (la música, el cinema...). Ara han recollit una colla de propostes per treballar valors des del cinema. Ho han publicat en el llibre Cine y ciudadania. El temes treballats són nou: els drets humans, la democràcia, la cultura de la pau, la sostenibilitat, el civisme, les relacions humanes i el grup, la pluralitat cultural, la igualtat de gènere i la convivència escolar. Per cadascun d’aquest valors es seleccionen dues pel·lícules.

dijous, 19 de novembre del 2009

Recursos per a Educació Primària

El blog Educación tecnológica de Celes Arteta es fa resò de l'espai Internet en el aula: red educativa para una escuela del siglo XXI realitzat amb l'eina colaborativa Ning, on s'ha creat un espai o fòrum per a tracta el tema dels millors recursos per a Educació Primària. Té un enllaç per a la subscripció i així rebre totes les incorporacions de recursos que es vagin produint. Per a entrar cal iniciar sessió en el lloc mitjançant usuari i contrasenya, per tant si encara no ets usuari tens que registrar-te. També pots participar aportant algun recurs que coneguis.

La premsa a l'escola

El Ministeri d'Educació ha estrenat un portal (www.educacion.es/mediascopio) creat per a fomentar l'ús dels periòdics com una eina més en l'aula. La web, amb la col·laboració de l'Associació d'Editors de Diaris Espanyols, pretén ajudar a exercitar als escolars en la lectura i interpretació de la premsa, i la seva anàlisi crítica.

dimecres, 18 de novembre del 2009

Eines estimulatives multimèdia de suport intel·lectual i educatiu

Estuditec és un centre d'ensenyament físic i virtual que té com a finalitat ajudar als estudiants a aconseguir l'èxit en els seus estudis, mitjançant una proposta educativa a distància per a donar recolzament en el procés intel·lectual de totes les etapes de la vida i facilitar l'estudi millorant l'aprenentatge.
Un nou MÈTODE de TÈCNIQUES D'ESTUDI amb el suport d'avançades tecnologies informàtiques que ensenyen a llegir, estudiar, pensar i raonar. Més informació a http://www.estuditec.cat/.

dimarts, 17 de novembre del 2009

Primer seminari TIC del curs 2009-10: I-confiable. Educar en l’ús saludable i segur de les noves tecnologies.

PRESENTACIÓ
“Hi ha una tendència més o més generalitzada a entendre les TIC únicament i exclusivament com a instruments, eines o aparells merament tecnològics. Malauradament, això és una llàstima, ja que aquesta tendència oblida que aquests nous aparells i aquestes noves eines tecnològiques incorporen inevitablement un nou codi i un nou alfabet que cada cop va sent més necessari de conèixer per viure de forma autònoma en la societat del segle XXI. És per això que darrerament emprem, i no pas en va, els termes d’alfabetització digital, d’analfabetisme digital i/o escletxa digital per referir-nos, d’una manera o altra, a l’impacte que produeixen les TIC a la societat”.
Del llibre I-confiable. Educar en l’ús saludable i segur de les noves tecnologies, de Miquel Àngel Prats.
OBJECTIUS
Donar a conèixer l’impacte sociotecnològic de les tecnologies analitzades i més comunament emprades pels nostres infants i joves.
Descriure que és i com funciona cada tecnologia.
Donar a conèixer els aspectes que cal tenir en compte en l’ús i consells pràctics per a mestres i professors.
PONENT
Miquel Àngel Prats
DESTINATARIS
Titulars, directors, equips directius, coordinadors TIC i mestres de les escoles de la FECC.
CALENDARI I HORARI
Dilluns 23 de novembre de 2.009, de 16:00 a 19:00 h.
LLOC
Seu de la Fundació Escola Cristiana de CatalunyaCarrer Rivadeneyra, 6, 3a planta. Aula 1.08001 Barcelona
PREU
25 € per participant.
INSCRIU-TE

dilluns, 16 de novembre del 2009

Integració tecnològica

Si una de les constants més assumides dels nostres temps és la contínua renovació tecnològica, paral·lelament se’n reforça una altra, tot i que de vegades amb dificultats per interessos comercials, que és la de la integració i la interrelació tecnològica. Avui presentem un mètode integrador de tecnologies que facilita la comunicació i del que és possible que ja n’haureu sentit a parlar: el Codi QR.
El codi QR ( de l’anglès quick response) és un codi de punts similar als tradicionals codis de barres però capaç d’emmagatzemar molta més informació. L’èxit que està tenint és degut a què és un estàndard obert i a què se’n poden treure les màximes prestacions associant-lo a l’ús dels telèfons mòbils.
Per poder llegir els continguts d’un QR només cal un telèfon mòbil amb càmera i un programa gratuït instal·lat en el mòbil per a descodificar-lo (http://www.qrchannel.com/). La informació que poden mostrar és diversa, des de text simple fins a enllaços a pàgines web,...


Des de ja fa un temps aquests codis formen part de la vida quotidiana dels japonesos. Al nostre país, algun mitja de comunicació ja l’ha adoptat i és possible que en els propers temps es popularitzi força. El trobarem també en aplicacions educatives?